Hier heb ik dus zo’n hekel aan. Afgelopen donderdag had ik ‘vrije tijd’ in mijn agenda staan en mocht dus doen wat ik wil. Fijn, dan was ik opgeladen voor de inspiratiesessie over verandermanagement die ik s’middags in Etten-Leur mocht geven. Zin in.

Donderdagochtend me spontaan aangemeld voor een webinar die in mijn facebook timeline verscheen. Over verkopen. Van een businesscoach. Op minuut 26 stapte ik in. Ze was bezig met haar persoonlijke verhaal. Storytelling. Snap ik. Krachtig middel in marketing en sales. Blijkbaar was ze al 26 minuten bezig met een verhaal vertellen. Zonder toegevoegde waarde te geven. Te weinig inhoud.

Maar dat was niet het ergste. Het voelde niet authentiek. Het leek een ingestudeerd verhaal waarbij ze exact de pijnpunten aanhaalde van de meeste toehoorders. Weer iemand die een trucje heeft geleerd.

Soms wordt ik daar zo moedeloos van. Van die ondernemers die trucjes leren en het daarbij laten. Trucjes zijn belangrijk, daar niet van. Er zijn trucjes voor marketing. Trucjes voor verkoop. Trucjes voor marktpropositie. Trucjes die we als businesscoaches ook wel strategie noemen. Maar laat het daar alsjeblieft niet bij.

Zorg ervoor dat je een kickass strategie hebt. En vertaal het vervolgens naar jouw persoonlijke situatie. Zorg dat jij jezelf bent. Altijd. Online. In verkoopgesprekken. Op je website. Op ieder moment dat een klant je tegenkomt.

Kopieer de strategie. Wees authentiek in de uitvoering.

Wil jij diverse kickass-strategieën leren om meer klanten te krijgen? Daar kan ik je aan helpen. Bij de uitvoering kan ik alleen je denkproces begeleiden. Daarna is het aan jou…

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *