Vanmorgen stuurde ik een mailtje naar een deelnemer van het ‘Marketing met Impact‘ traject om wat feedback te geven op z’n site. Toen herinnerde ik me een gesprek met hem over budgetten en huisstijl. Het kwam erop neer dat hij op dit moment er geen geld aan wil/kan uitgeven.

Eerlijk gezegd is dat echt een gemiste kans.

Een goedkoop, zelf in elkaar geflanst logo is niet voldoende om professioneel over te komen. Klanten gaan alleen met je in zee als ze vertrouwen in je hebben. En ze hebben alleen vertrouwen in je als jij jezelf professioneel neerzet.

Dus… hierbij een no-budget stappenplan voor een professionele uitstraling die je maar 29 dollar kost. Ik dacht dat jij daar ook iets aan kon hebben…

Allereerst… neem een écht effectieve website

Je hebt websites en je hebt websites. Als je er dan toch geld aan uitgeeft kun je beter zorgen dat het een website is die ook echt klanten oplevert. Je website is de basis voor je online marketing. Tip: kijk eens op Succeswebsites.nl. Wij draaien daar zelf ook op!

No budget huisstijl – 5 Stappenplan

Stap 1: Koop een logo voor een paar tientjes op deze site. (niet doorvertellen, het beeldmerk van de ZSA heb ik hier voor 29 dollar gekocht)Voeg vervolgens je eigen tekst eraan toe. Tip voordat je het logo koopt: kies eerst drie logo’s uit en stuur de linkjes van de logo’s naar mensen die je branche begrijpen. Vraag ze niet welk logo ze het mooiste vinden. Vraag ze wel welke associaties zij hebben met het logo en of ze een cijfer van 1 tot 10 willen geven voor authenticiteit. Baseer op hun associaties en het cijfer dat ze geven of het logo relevant is.
https://graphicriver.net/category/logo-templates

Stap 2: Kies een Google Font lettertype die bij je past. Die kun je straks makkelijk doorvoeren als titels op je website. Zorg ervoor dat het er redelijk strak uitziet, want je bent een professional.
https://fonts.google.com/

Stap 3: Kies een kleurenschema die bij elkaar past. Ga voor een kleurenschema ‘complementair’ en noteer de hex-codes die je onderin kunt vinden.
https://color.adobe.com/nl/

Stap 4: Voer het kleurenschema consistent door in je website en communicatie uitingen door de hex-codes van Adobe Kuler over te nemen en op te schrijven. Voer in de H1 titels ook de Google Font door die je hebt gekozen.

Stap 5: Pas al je briefpapier aan door een strakke balk in een donkere kleur (lettertype wit) onderin iedere PDF door te voeren en je logo links bovenin te zetten. Eventueel kun je nog een contrasterende kleur erbij gebruiken. Upload dit ‘briefpapier’ ook in je facturatie en offerte systeem.

Als je dit hebt gedaan en je hebt er t.z.t. wel budget voor: ga met een goede designer zitten en laat hem/haar alles samenvoegen tot één geheel.

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *