5 sleutels voor meer opdrachten en meer omzet

Meer opdrachten en meer omzet. Welke ondernemer wil dat nu niet? Hieronder geef ik je vijf belangrijke actiepunten om mee aan de slag te gaan.

Zorg voor meer bezoekers op je website

Het is niet voldoende om af en toe iets op Twitter te zetten, af en toe iets op Facebook te plaatsen en af en toe iets met LinkedIn te doen. Hier een beetje, daar een beetje, dat werkt niet! Maak er een goed doordacht systeem van en zorg voor een goede structuur.

Verhoog de conversie op je website

Zorg ervoor dat de mensen die jouw site bezoeken, ook zo ver komen dat ze daadwerkelijk een aanvraag gaan doen. Daar bestaan gewoon bepaalde technieken voor. Even een beetje reclame tussendoor voor Succes Websites: al onze websites draaien op hun systeem. Waarom? Gewoon, omdat het werkt.

Leer doelgericht verkopen

Het doel van verkopen is altijd de klant te helpen een keuze te maken in zijn of haar belang en tegelijkertijd ook in jouw belang, zodat het voor jullie allebei een goed gevoel oplevert. Het resultaat moet altijd een win-winsituatie zijn. Probeer nooit tegen beter weten in iets te verkopen als er geen win-winsituatie uit voortkomt. Als het alleen win is voor jou, of alleen voor je klant, zul je er nooit een bedrijf mee opbouwen.

Verhoog je prijzen door meer waarde toe te voegen

Misschien zit jouw agenda wel helemaal vol met opdrachten, en loop je daardoor tegen je grenzen aan. Dan heb je te maken met een productiecapaciteitsprobleem. Dan is het zaak om afscheid te nemen van je C-klanten, en daarnaast aanstaande maandag je tarieven met 20% te verhogen. Ja, dat betekent dat je klanten kwijtraakt. En dat is juist goed! Want klanten die vroeger fijn en leuk waren en waar je enthousiast van werd, zijn inmiddels misschien klanten geworden waarbij je twijfelt of je ze nog wel als klant wilt houden, klanten waar je misschien zelfs wel hoofdpijn van krijgt. Klanten die vroeger A-klanten waren, kunnen inmiddels je B-klanten zijn. En je B-klanten van vroeger, zijn inmiddels misschien wel je C-klanten. En weet je wat zo mooi is? Iemand die voor jou een C-klant is, is voor een starter in de markt misschien wel een A-klant. En zo houden we met elkaar de economie in stand. Je moet niet iedereen willen blijven bedienen. Durf afscheid te nemen van een groep klanten. En reken het dan maar eens na: als je je tarief met 20% verhoogt, en 18% van je klanten verliest, blijf je toch nog exact hetzelfde verdienen!

Laat je klanten nieuwe klanten aanbrengen

Vraag je huidige klanten, jouw fans, eens of zij misschien andere mensen of organisaties kennen die jij misschien ook zou kunnen helpen. Kennen zij wellicht iemand met een probleem, die jij een gratis gesprek zou kunnen aanbieden?

Wil je met deze sleutels aan de slag, maar weet je niet goed hoe? Kijk dan eens op https://www.zakelijksucces.nl/academy/. Wij helpen je graag stap voor stap door dit proces heen!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *