‘Money is in the list’. Het is een veelgebruikte uitspraak onder online marketeers. En niet zonder reden. Een goede mailinglijst is goud waard. En hoe meer volgers jij hebt in je lijst, hoe meer deze lijst waard wordt. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw emaillijst groter wordt en continu blijft groeien? Hoe pak je dat aan? In de praktijk is dat niet altijd even makkelijk. Daarom vind je in deze blog 20 manieren om je emailljst uit te breiden.

Zorg er altijd voor dat je een goed email programma kiest voordat je serieus werkt gaat maken van email marketing en het uitbreiden van je email lijst. Er zijn verschillende goede oplossingen op de markt. Wil je nog niet betalen voor een email oplossing en is je lijst nog niet zo groot? Dan kun je prima uit de voeten met bijvoorbeeld een gratis Mailchimp account.

Een van de voordelen van email marketing software is dat je inschrijvingen direct in jouw lijst kunt laten belanden. En dan komen we meteen bij de eerste tip:

1. Geef de mogelijkheid op je website om in te schrijven voor je nieuwsbrief, bijvoorbeeld via een pop-up

2. Maak een pagina op je website waarop men zich kan inschrijven voor je emaillijst en zet de link in je Twitter profiel.

3. Bied een gratis whitepaper-, checklist- of template- download aan in ruil voor een email adres

4. Zet een link naar je inschrijfpagina in je email handtekening

5. Verloot een uur gratis coaching via social media en kies een winnaar uit iedereen die zich binnen een bepaalde periode aanmeldt

6. Schrijf de beste blogartikelen die je kunt creëren.

7. Voeg bestaande klanten toe aan je emaillijst

8. Maak een Facebook advertentie aan met als doel om email adressen te verzamelen

9. Maak een landingspagina op je website rondom een gratis download en trek hier bezoekers naar toe via Adwords

10. Zet een link naar je inschrijfpagina op je visitekaartjes

11. Organiseer een evenement waar mensen zich gratis voor kunnen inschrijven

12. Moedig je huidige volgers aan om je emails door te sturen

13. Voeg een Call to action (CTA) toe aan je Facebook pagina (Schrijf je in)

14.Maak video’s, deel ze en sluit af met een CTA waarin je vraagt in te schrijven voor je nieuwsbrief

15. Schrijf gastblogs en voeg een CTA toe naar jouw inschrijfpagina (bijvoorbeeld via je author bio)

16. Schrijf een ebook, promoot het vervolgens via partners die het weer gratis aan mogen bieden aan hun eigen netwerk in ruil voor een email adres

17. Organiseer een (gratis) online webinar waarvoor deelnemers zich in kunnen schrijven

18. Neem het webinar op en gebruik dit als een gratis incentive in ruil voor een opt-in.

19. Bedenk een speciale aanbieding die alleen geldig is voor je subscribers en promoot de aanbieding via social media

20. Plaats een testimonial van een van je subscribers in of naast je opt-in venster

21. Maak duidelijk wat de voordelen zijn voor iemand die zich inschrijft voor je mailinglist

22. Verzamel email adressen op vakbeurzen en andere evenementen: verloot iets van waarde in ruil voor een email adres

23. Vraag je volgers op social media om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief (en maak duidelijk ‘whats in it fot them’).

24. Voeg een checkbox toe aan het contactformulier van je website met de mogelijkheid in te schrijven op je nieuwsbrief

25. Wees actief op blogs en forums (vergeet niet een link naar je nieuwsbrief in je bio te plaatsen)

26. Stel premium content beschikbaar op je blog voor diegenen die zich inschrijven voor jouw lijst

27. Optimaliseer je website voor opt-ins: test met verschillende email inschrijfformulieren, slide-ins, tekst links en pop-ups

8 antwoorden
    • Bart van den Belt

      119 reacties
      Bart van den Belt zegt:

      Volgens mij niet, op voorwaarde dat je er een specifieke mailinglijst voor maakt en ze niet toevoegt aan een random nieuwsbrief.

      Beantwoorden
  1. Nico

    1 reactie
    Nico zegt:

    Het bovenstaande is allemaal leuk voor zuiver bedrijfsmatige marketing. Maar hoe pas je zoiets toe wanneer je bv. als auteur je boeken wilt promoten.

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *