Online training emailmarketing

Je wilt meer meer bezoekers naar je website trekken, meer producten of diensten verkopen én een hogere klanttevredenheid? Dat bereik je door op een slimme manier e-mailmarketing in te zetten. Met e-mailmarketing heb je een krachtig instrument in handen om meer rendement uit je online kanaal te halen. In deze leergang E-mailmarketing leer je hoe je dat doet.

Waarom E-mailmarketing voor zzp’ers? Klanten komen niet vanzelf naar je toe omdat je een website hebt, hoe mooi en functioneel die ook is. Dat is iets wat veel zzp’ers ontdekken nadat ze geld en tijd hebben geïnvesteerd in een website. Daar moet je dus iets voor doen: e-mailmarketing. De meeste zzp’ers weten wel van het bestaan van e-mailmarketing, maar het ontbreekt ze aan gerichte kennis. Ze sturen zo nu en dan een nieuwsbrief en doen eens een mooie aanbieding, maar het rendement blijft achter. Algemene nieuwsbrieven sturen is allang niet meer voldoende om nieuwe klanten aan te trekken of bestaande klanten te laten terugkomen. E-mailmarketing heeft een veel grotere potentie. Je moet e-mailmarketing alleen wel goed inzetten, anders doe je juist afbreuk aan het imago van je merk. De juiste kennis maakt het verschil: met goede e-mailmarketing geef je een flinke boost aan je omzet en verhoog je tegelijk de klanttevredenheid. Je moet daarvoor natuurlijk alle do’s-and-don’ts kennen. Daarvoor is de leergang E-mailmarketing voor zzp’ers.

Wat leer je in de leergang E-mailmarketing?
De leergang E-mailmarketing geeft je de juiste kennis en tools aan om betere resultaten te boeken met e-mailmarketing. Je gaat actief aan de slag om je eigen nieuwsbrieven te verbeteren en leert hoe je e-mails schrijft die voor conversie zorgen. Daarnaast leer je hoe je een effectieve e-mailstrategie opzet voor jouw bedrijf en aan welke (juridische) randvoorwaarden die strategie moet voldoen.

Dit alles gebeurt op een inspirerende en activerende manier, waardoor je na de leergang met een flinke portie kennis én een hoge dosis positieve energie terug naar je werk gaat. Je werkt bovendien met je eigen materiaal, dus kunt dat meteen inzetten in je eigen praktijk.

Wat kun je na de leergang E-mailmarketing?

  • Je begrijpt hoe e-mailmarketing helpt om je bedrijf te laten groeien.
  • Je weet hoe je zakelijke doelstellingen koppelt aan e-mailmarketing.
  • Je weet hoe je een mailinglist opzet en verder uitbouwt.
  • Je schrijft e-mailteksten en onderwerpregels die interactie versterken.
  • Je weet hoe je de conversie van een e-mail optimaliseert.
  • Je kent de juiste trucs en tools voor e-mailmarketing.
  • Je bent geïnspireerd door praktijkvoorbeelden.
  • Je haalt meer rendement uit e-mailmarketing.

Voor wie is de leergang E-mailmarketing?
De leergang E-mailmarketing is bedoeld voor zzp’ers, maar ook voor mkb’ers die actief aan de slag willen om meer conversie te halen uit e-mailmarketing. Je hebt geen technische kennis nodig van e-mailprogramma’s of van html.

Informatie

Aantal modules: 9

Totale lengte: 3 uren, 30 minuten

Inhoud leergang