Klanten hebben volop keus. Hoe zorg je er nu voor dat ze voor jouw onderneming kiezen? Dat begint met een sterk merk: ze moeten weten waar je voor staat. Je merk is het kader van je online marketing, en daarbinnen zorg je voor de content die daarbij past. De vraag die je moet beantwoorden is daarom: hoe bepaal je dat kader? Daarvoor moet je weten wie jij bent als ondernemer en waar je bedrijf voor staat. In deze training leer je in twee dagen tijd hoe je dat doet en hoe je daardoor meer klanten krijgt.

Herken je je in een of meer van deze situaties?

  • Je vindt het lastig om in enkele zinnen uit te leggen wat je doet.
  • Je gaat alle kanten op met je bedrijf en hebt moeite om je te focussen.
  • Je hoofd zit vol ideeën en je vindt het lastig om ze te structureren.
  • Je hebt moeite met jezelf presenteren.
  • Je vindt het lastig om teksten te schrijven voor je webpagina’s.
  • Je bent nog niet overtuigd van je eigen toegevoegde waarde.
  • Je besteedt veel tijd aan het maken van offertes.
  • Je vindt het lastig om de juiste prijs te bepalen.

Als je je in een of meer van deze situaties herkent, biedt de training Positioneer je bedrijf uitkomst. Afgezien van alle inhoudelijke kennis die je je eigen maakt, bereik je hiermee dat je leert focussen. Dat is heel belangrijk, want daarmee weet je precies wie jij als ondernemer bent en waar jouw bedrijf voor staat. En vooral: waarom jij de juiste persoon bent om de klant te helpen.

Wat leer je in de training Positioneer je bedrijf?
In deze tweedaagse training leer je jezelf positioneren als expert op jouw vakgebied. Je specificeert een doelgroep en laat je diensten daar precies op aansluiten Daarmee kun je doelgericht aan de slag met je onderneming. Tijdens de training Positioneer je bedrijf:

  • Breng je je missie, visie en kernwaarden in kaart
  • Maak je een SWOT-analyse van je bedrijf
  • Werk je profielen van jouw ideale klant uit (klantpersona)
  • Ontwikkel je een marktpropositie voor je bedrijf
  • Werk je een positionering uit voor al je diensten
  • Leer je werken met een klantenworkflow
  • Leer je waarop je de communicatie over je bedrijf moet richten

Hoe is de training Positioneer je bedrijf opgebouwd?
De tweedaagse training Positioneer je bedrijf is opgebouwd uit vier blokken.

Blok 1: Waarvoor staat je onderneming?
In het eerste blok denk je na over waarom je bent gaan ondernemen en waar je bedrijf voor staat. Je werkt een zakelijke missie en visie uit, en zet de kernwaarden van je bedrijf op papier.

Blok 2: Je onderscheidend vermogen in beeld
In het tweede blok kijken we naar wat je onderscheidende vermogen is. Je maakt een SWOT-analyse, waarbij je ontdekt dat een zwakte ook een kracht is, en dat problemen de grootste kansen kunnen zijn. Daarnaast maak je voor jezelf duidelijk wat je unieke belofte is en creëer je een compleet beeld van hoe je bedrijf eruitziet, waar het voor staat en wat je positie is binnen je branche. Het resultaat is dat je veel doelgerichter te werk gaat.

Blok 3: Jouw marktpropositie
In het derde blok gaan we aan de slag met je marktpropositie. Je werkt een persona uit voor je ideale klant, beschrijft stap voor stap je positionering in de markt en schrijft een eenvoudige, maar krachtige propositie voor je diensten.

Blok 4: De klantenworkflow
Op welke manier komt een klant voor het eerst bij je? En welke stappen doorloopt een klant tot het moment dat hij of zij ambassadeur is? In dit vierde en laatste blok leer je hoe je een workflow inricht voor het opvolgen en afhandelen van offerteaanvragen. Je leert het belang van een crm-systeem en hoe je je aanbod zo kunt vormgeven, dat je nog maar weinig tijd kwijt bent aan het maken van offertes.

Over de training Positioneer je bedrijf
Deze training Positioneer je bedrijf is inclusief:

  • Twee dagen training
  • Koffie, thee en biologische lunch
  • Reader

Meer informatie?
Wil je meer informatie ontvangen over deze training? Vul dan het contactformulier op en we sturen je vrijblijvend meer informatie toe.

Gratis coachingsgesprek
Wil jij een gratis coachingsgesprek over hoe jij kunt groeien met je bedrijf? Vul de groeiscan in en we plannen een vrijblijvend coaching gesprek in.