Training Fundament van Online Marketing

Overkomt het jou ook wel eens dat je een poos geen of niet voldoende inkomen hebt? En dat je daar nerveus van wordt? Logisch, want een stabiele omzet is belangrijk om je bedrijf draaiend te houden. Daarom moeten klanten jou steeds opnieuw weten te vinden. Dat bereik je met een goede marketingstrategie, want die zorgt voor stabiliteit in je inkomsten. In de training Online marketing leer je in twee dagen tijd hoe je met je website en ‘online marketingmachine’ voor de lange termijn zorgt voor een stabiele omzet.

Herken je je in een of meer van deze situaties?

  • Je agenda is regelmatig leeg.
  • Het is hollen of stilstaan in je bedrijf.
  • Je wilt een stabiele omzet, maar je weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
  • Je wilt een effectieve strategie om je bedrijf op te schalen.
  • Het lukt je soms niet om een klik met je klant te krijgen.
  • Je hebt een hekel aan koud bellen en netwerkborrels.
  • Je bent hard aan het werk om je klant te overtuigen van jouw toegevoegde waarde.

Als je je in een of meer van deze situaties herkent, biedt de training Online marketing uitkomst. Deze training leert je in twee dagen tijd wat je nodig hebt om met online marketing te zorgen voor een stabiele stroom van aanvragen.

Wat leer je in de training Online marketing?

Online marketing is het opzetten en onderhouden van een strategie die ervoor zorgt dat klanten je weten te vinden, je leren kennen en contact met je opnemen. En die hen uiteindelijk tot ambassadeurs maakt die nieuwe klanten aanbrengen. Hoe beter je hier in bent, hoe makkelijker het wordt om klanten te krijgen en je omzet te verhogen. Tijdens de training Online marketing leer je:

  • Hoe alle puzzelstukken van de online marketingmachine in elkaar passen
  • Hoe je je website effectief inricht en optimaliseert
  • De basis van SEO: inspelen op hoe zoekmachines denken
  • Landingspagina’s schrijven volgens de SPORC-methode
  • Wat de invloed van bloktijd is op je online marketing
  • De complete strategie om te bloggen
  • Hoe je een contentplan ontwikkelt
  • Hoe je je socialemediamarketing automatiseert

Hoe is de training Online marketing opgebouwd?

Als je weet waar je moet beginnen, is een succesvolle marketingstrategie opzetten niet moeilijk. En met meer dan 10 jaar ervaring als succesvol (online) ondernemer weet ik precies waar je moet beginnen, welke valkuilen je tegenkomt en hoe je die kunt omzeilen. Ik help je om online marketing uitdagend, inspirerend en makkelijk te maken.

Deze tweedaagse training is opgebouwd uit vier blokken. De trainingszaal is in ‘cabaretopstelling’ gezet. Dat houdt in dat je met drie andere ondernemers aan een tafel zit, en we actief met elkaar aan de slag gaan met marketing. Het aantal deelnemers is niet te groot, zodat er voldoende ruimte is voor persoonlijke vragen.

Blok 1: Het fundament van online marketing
In het eerste blok leer je wat de fundamenten zijn van succesvolle online marketing. Je krijgt een compleet overzicht van hoe online marketing werkt en wat het verschil is tussen een succesvolle en minder succesvolle marketingstrategie. Ook leer je wat het verschil in online strategie is als je je richt op bedrijven of op consumenten.

Blok 2: Winnen met je website
Hoe richt jij je website zo in dat je meer aanvragen krijgt? Hoe kom je hoger in Google? Wat is SEO (search engine optimization) en hoe maak je je teksten vindbaar? Wat zet je wel en niet op je website? Dat is wat je leert in dit tweede blok. Je krijgt een compleet strategisch plan voor het inrichten van je website. Bovendien gaan we aan de slag met het schrijven van de juiste webteksten.

Blok 3: Een effectieve contentstrategie
Op de tweede dag richten we ons eerst op contentmarketing. Contentmarketing is een van de goedkoopste en effectiefste manieren om online gevonden te worden. Bloggen is een vorm van contentmarketing. Bloggen is gratis, makkelijk te doen en je kunt er op ieder moment mee beginnen. In dit derde blok leer je in een masterclass Zakelijk bloggen alle ins en outs van een blog als onderdeel van je online marketingstrategie. Je leert hoe je een blog schrijft, hoe bloggen je helpt om meer klanten te krijgen en hoe je een strategisch blogplan maakt.

Blok 4: Sociale media als onderdeel van je online marketingstrategie
In het vierde en laatste blok leer je hoe sociale media een onderdeel kunnen zijn van je online marketingstrategie, als start van je sales funnel. Je leert sociale media gericht in te zetten om je strategie te versterken, en ook hoe je het jezelf daarbij makkelijk maakt met een (automatische) planning voor een bepaalde periode.

Over de training Online marketing
Deze training Online marketing is inclusief:

  • Twee dagen training
  • Koffie, thee en biologische lunch
  • Een uitgebreid stappenplan Online marketing

Meer informatie?
Wil je meer informatie ontvangen over deze training? Vul dan het contactformulier op en we sturen je vrijblijvend meer informatie toe.

Gratis coachingsgesprek
Wil jij een gratis coachingsgesprek over hoe jij kunt groeien met je bedrijf? Vul de groeiscan in en we plannen een vrijblijvend coaching gesprek in.